اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۱۳۹۱

سیاه‌نمایی‌ها بیانگر امنیت کشور ماست

سیاه‌نمایی‌ها بیانگر امنیت کشور ماست
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: مجمع فدراسیون جانبازان و معلولین مجمع خوبی بود.
۱۹:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
وانانیوز|

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: مجمع فوق العاده ای بود. مجمع فدراسیون عشق و ایثار. فدراسیونی که در 35 سال گذشته آقای خسروی وفا زحمتش را کشیده است و تمام کسانی که پیشرفت به این مجموعه خوب کمک کردند، باید از همه تشکر کرد. وظیفه خودم میدانم که از 35 سال کار خالصانه حاج محمود خسروی وفا که حق بر گردن ورزش کشور و ورزش جانبازان و معلولین دارد، بدون کوچکترین چشمداشتی.

وی افزود: نمی توانم اسم این را فقط فدراسیون بگذارم، عاشقان زیادی هستند که برای این فدراسیون زحمت کشیده اند. از مجموعه دوستانی که در این راه وقت گذاشتند خون دل خوردند تا پیام آور عزت و شادی و سربلندی این کشور باشند تشکر می کنم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، خاطرنشان کرد: خسروی وفا از جامعه ورزش معلولین خداحافظی نمی کند و ان شاءالله در کمیته ملی پارالمپیک اثراتی را که باید خواهد داشت. به صمیمی هم تبریک می گویم که آرای مجمع را از آن خود کرد، از تمام بزرگانی که خود را در معرض این آزمایش قرار دادند هم تشکر می کنم که همه از ایثارگران عزیزمان هستند که در این عرصه هم برای پذیرش باز مسئولیت به میدان آمدند. ایثارگران و جانبازان عزیز به گردن تمام ما حق دارند باید شرایطی فراهم شود تا از امکانات بهتری استفاده کنند. امیدوارم هر جا که هستیم بتوانیم به این عزیزان خدمت کنیم.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون گفت: این مشکلات به زودی حل می‌شود.

داورزنی درباره افتخارآفرینی ورزشکاران در میادین بین‌المللی، گفت: قهرمانان و ورزشکاران ما پیام آوران عزت در جهان هستند. اینکه ورزشکاران در میادین بین‌المللی با افتخار پرچم کشورمان را بالا می‌برند دین خود را ادا می‌کنند. ایثارگرانی که در میادین جنگ جان خود را از دست می‌دهند، چه ایثارگرانی که در حوزه جانبازان و معلولین افتخارآفرینی می‌کند و چه قهرمانانی که پرچم ایران را بالا می‌برند همه برای عزت این کشور جان می‌دهیم.

وی ادامه داد: در 40 سال گذشته با وجود همه سختی‌ها و درگیری‌ها باز ورزش کشور افتخارات زیادی را کسب کرده است. در توسعه زیر ساخت‌ها امکانات زیادی احداث شده است. چندین هزار پروژه در شهرها و روستاها ایجاد شده و چند پروژه نیز در دست ساخت داریم. علاوه بر این در میادین بزرگ شاهد افتخارآفرینی در سطح مختلف بودیم. علاوه بر کشتی، بعد از انقلاب در تکواندو، ووشو، والیبال، بسکتبال و ... افتخارآفرینی‌های زیادی داشتیم که قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.
معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌ها از بام آسیا گذشته‌ایم و در جهان افتخارآفرینی کرده‌ایم. جوانان این مرز و بوم شرایطی را در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی ایجاد کرده‌اند که باعث افتخارآفرینی بوده‌اند.

داورزنی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ورزش کشور افتخارآفرینی زیادی داشته، اما اخیرا اتفاقی رخ داده مبنی بر اینکه از حضور عکاسان و خبرنگاران جلوگیری می‌شود مانند مسابقه دوومیدانی و ووشو، تصریح کرد: این موضوع را الان از شما می‌شنوم. تصویربرداری از مسابقات بانوان اگر از قبل با حوزه مربوطه هماهنگ شود مشکلی نخواهد بود. من این موضوع را پیگیری می‌کنم. من و وزیر به این موضوع حساس هستیم. انعکاس فعالیت حوزه بانوان برای جامعه مهم است. برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که نه تنها به توسعه حوزه بانوان کمک نمی‌کند بلکه مانع توسعه آنها می‌شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که قبل از انقلاب این فدراسیون را نداشتیم اما بعد از انقلاب فدراسیون جانبازان راه افتاده، گفت: بخش معلولین در حوزه کم بینایان فعالیت مختصری داشت اما دستاورد جمهوری اسلامی این بود برای این قشر از جامعه که کم هم نیستند امکانات لازم فراهم شود. با کمک فدراسیون جانبازان تعداد زیادی از این افراد و معلولین این فرصت را حضور پیدا کردند تا بتوانند در میادین مختلف به میدان بروند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره رفتن خسروی‌وفا گفت: خسروی‌وفا در کمیته پارالمپیک است. هارمونی خوبی بین فدراسیون و کمیته پارالمپیک وجود دارد و هیچ اختلافی برای پست وجود ندارد.
وی همچنین درباره موفقیت در رشته‌های تیمی، عنوان کرد: برای موفقیت در این رشته‌ها باید ثبات اقتصادی و سیاسی داشته باشیم. می‌بینیم سیاه‌نمایی‌هایی توسط دشمنان صورت می‌گیرد اما بعد می‌بینیم فوتبال ایران 5 ستاره می‌شود، والیبال افتخارآفرینی می‌کند و در رشته‌های دیگر هم همین طور، اینها به خاطر ثبات سیاسی و اقتصادی اتفاق رخ داده است. سیاه‌نمایی‌ها بیانگر امنیت کشور ماست.

رئیس سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که چقدر فاصله در رشته والیبال قبل و بعد از انقلاب وجود دارد، یادآور شد: اصلا قابل قیاس نیست. والیبال سمبلی از رشته‌های تیمی است. البته این بدان معنا نیست قبل از المپیک چیزی نداشتیم. در بازی‌های آسیایی قبل از انقلاب مدال داشتیم اما والیبال نتایجی که بعد از انقلاب داشته، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. جوانان ما این توانایی را دارند که در قاره کهن آسیا همیشه در رده اول باشند. جوانان این مرز و بوم با خودباوری نشان دادند جزو ملت‌های خوب و فرهیخته هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ما نتوانستیم میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم و حتی اجازه نداشتیم خودمان کشور ثالث را انتخاب کنیم، تصریح کرد: اجازه دهید، اینها قطعی نیست. هر وقت قطعی شد در این باره صحبت می‌کنیم. این بحث‌ها در رسانه‌ها مطرح شده است. ما کنار فدراسیون فوتبال هستیم. دوستان ما در فدراسیون تلاش می‌کنند از حق فوتبال و ورزش کشور دفاع کنند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین